متخصص سئو کیست و چگونه سئوکار شویم؟
۱۳۹۹/۰۹/۰۸ تاریخ انتشار

متخصص سئو کیست؟

سئوکار  فردی است که مسئولیت تحلیل، بررسی، بهینه‌سازی و پیاده‌سازی استراتژی‌هایی را عهده‌دار است که باعث می‌شود موتورهای جست‌وجو و روبات‌های خزنده به شکل دقیق‌تری یک سایت را پیدا کرده و صفحات سایت را شاخص‌گذاری کنند. یک متخصص سئو محتوا را به لحاظ کلیدواژه‌ها یا عباراتی که ترافیک بیشتری را روانه سایت می‌کنند بهینه‌سازی می‌کند. این افراد از روش‌های مختلفی برای بهبود ترافیک ارگانیک استفاده می‌کنند. برای نیل به این هدف، کارشناس سئو باید دانش عمیقی در ارتباط با نحوه جست‌وجوی کلیدواژه‌ها داشته و بداند موتورهای جست‌وجو بر پایه چه الگوریتم‌هایی به سایت‌ها امتیازدهی‌ می‌کنند. یک متخصص سئو پس از بررسی و تحلیل وضعیت یک وب‌سایت اعلام می‌دارد که پست‌ها باید چه ویژگی‌هایی داشته باشند تا در صدر فهرست نتایج موتورهای جست‌وجو ظاهر شوند.

متخصص سئو کیست و چگونه سئوکار شویم؟

چرا شرکت‌ها به متخصص سئو  نیاز دارند؟

شرکت‌ها بسته به حوزه کاری خود نیاز دارند در فضای مجازی بهتر دیده شوند. در این میان سایت‌های خبری، اطلاع‌رسانی، آموزشی و سایت‌هایی که ارتباط مستقیمی با مردم دارند از مشتریان اصلی کارشناسان سئو هستند. دقت کنید شما در شروع کار و اگر به صورت آزاد کار می‌کنید حداقل باید در یک جلسه اطلاعات مفیدی در اختیار شرکت قرار دهید.

متخصص سئو کیست و چگونه سئوکار شویم؟

حداقل و حداکثر دستمزد یک سئوکار در اروپا و آمریکا چقدر است؟

میانگین حقوق دریافتی یک متخصص سئو 44 هزار دلار در سال است. این رقم برای متخصصان سئوکار تازه‌کار از رقم 32 هزار دلار در سال آغاز شده و به رقم 64 هزار دلار در سال می‌رسد. یک متخصص سئو می‌تواند به شکل ثابت استخدام شود یا در قالب پروژه با شرکت‌ها همکاری داشته باشد.

متخصص سئو کیست و چگونه سئوکار شویم؟

سئوکار چه وظایفی دارد؟

یک متخصص سئو سایت مشتریان خود را در حیطه کاری آن‌ها بررسی و تحلیل کرده و بر مبنای ارزیابی‌هایی که انجام داده فرآیند بهینه‌سازی را انجام می‌دهد. این فرد باید گزارش‌های استراتژیک عمیقی از کارهایی که انجام داده آماده کند. شناسایی کلیدواژه‌های قدرتمند برای افزایش ترافیک با ارزش برای سایت، راه‌اندازی کمپین‌های PPC، نوشتن متن‌های شاخص برای تبدیل کاربران تصادفی به مشتریان ثابت سایت، بهینه‌سازی متون با کلیدواژه‌های موثر، نوشتن محتوای قدرتمند سئو شده برای وبلاگ‌ها، سایت‌ها و شبکه‌های اجتماعی، طراحی استراتژی‌های هدفمند برای بک‌لینک‌ها، تحلیل کلیدواژه‌ها و تکنیک‌های سئو استفاده شده از سوی رقبا، به‌روز نگه‌ داشتن استراتژی‌های مرتبط با بایدها و نبایدهای سئو کلاه سیاه و سفید به منظور جریمه نشدن سایت از سوی موتورهای جست‌وجو و تدوین و ارائه راهکارهایی کلی برای بهبود سئو سایت از جمله وظایف اصلی یک متخصص سئو هستند.

متخصص سئو کیست و چگونه سئوکار شویم؟

چگونه می‌توانیم یک سئوکار حرفه‌ای شویم؟

برای آنکه به یک متخصص سئو حرفه‌ای تبدیل شوید، تسلط بر ابزارهای کاربردی کافی نیست. به عنوان یک کارشناس سئو باید با مهارت‌هایی در ارتباط با حل مسئله، اولویت‌بندی، جست‌وجو، تجزیه و تحلیل، تصمیم‌گیری، منعطف‌بودن در قبال سایت‌های مختلف، آشنایی با متاتگ‌ها و اچ‌تی‌ام‌ال و... از مهارت‌های زیربنایی هستند. در کنار مهارت‌های یاد شده باید در ارتباط با یکسری ابزارها نیز مهارت داشته باشید. از جمله این ابزارها به موارد زیر می‌توان اشاره کرد.

متخصص سئو کیست و چگونه سئوکار شویم؟

  •     یک متخصص سئو باید تفکر نقادانه داشته باشد. برای یک متخصص سئو مهم است که ذهن تحلیل‌گری  داشته باشد تا بتواند رابطه میان موجودیت‌ها یا به عبارت دقیق‌تر علت و معمول مسائل مرتبط با رشته کاری خود را درک کند. یک متخصص سئو باید همواره این سه پرسش را درک کند. چه اتفاقی افتاده است؟ چرا آن اتفاق رخ داده است؟ ما درباره اتفاق رخ داده بهتر است چه کاری انجام دهیم.
  •     آشنایی دقیق با مفاهیم اولیه سئو و مباحثی که در ارتباط با بهینه‌سازی وب‌سایت‌ها است.
  •     تسلط کامل بر الگوریتم‌های به‌کار گرفته شده از سوی موتورهای جست‌وجو
  •     آشنایی دقیق با سئو برون و درون سایتی
  •     توانایی شناخت و تحلیل درست کلیدواژه‌ها
  •     پیاده‌سازی روش‌های خلاقانه و متناسب برای بهینه‌سازی سایت‌ها منطبق با محتوای خاص سایت
  •     آشنایی دقیق با ابزارهای رایج این حوزه همچون، گوگل آنالیتیکس، گوگل ادورز، گوگل ترندز، گوگل سرچ کنسول
  •     تسلط کامل بر مبحث لینک‌بیلدینگ
  •     آشنایی درست با استراتژی‌های بازاریابی محتوایی
  •     توانایی تحلیل کمپین‌های رقبا، بررسی رتبه سایت‌های رقیب و ارائه گزارش
  •     آشنایی درست با سامانه‌های مدیریت محتوا همچون وردپرس، جوملا، دروپال
  •     توانایی کار کردن در قالب یک تیم
  •     بدیهی است که بیشتر شرکت‌ها از یک متخصص سئو نمونه کار دریافت می‌کنند.
  •     مدرک تحصیلی در این زمینه ملاک شرکت‌ها نیست، بلکه مهارت‌ها و توانایی‌های شما ارزشمند است.

به این مطلب چند ستاره می‌دهید؟(امتیاز: 4.8 - رای: 2)

ثبت نظر تعداد نظرات: 0 تعداد نظرات: 0
usersvg